Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Projekter Forårssemesteret 2017

 

BA Informationsvidenskab - 4. semester - Design

#EventWalk

Vores design hedder #EventWalk og udspringer af PLACED design challengen, vi blev givet af Dokk1. 
Her valgte vi at fokusere på synliggørelse af Dokk1’s events.
 
#EventWalk er et interaktivt gulv der på en kategoriseret, oplevelsesrig og brugerrettet måde reklamerer for Dokk1’s events.
Gulvet skal placeres på de forskellige studiesteder i Århus, for at få Dokk1 og reklameringen af deres events ud til unge studerende, som er målgruppen.

Gulvet har fem spørgsmål som er kategoriseret alt efter hvilket studiested man befinder sig på. Her i IT-byen ville gulvets spørgsmål f.eks. omhandle IT og design. 
Hvert spørgsmål bliver udfoldet når man stiller sig på dem. Her udfoldes tre events som matcher kategorien. Hvert event har så sin egen QR kode og henviser til Facebook.

Visninger
#EventWalk

 

iGoble

iGoble er en designinstallation baseret på metaforen "i skyen", der har fokus på brugeroplevelsen heraf.

Gruppe: Kia, Sofie & Maja

Klik for at se fremtidsscenarie

 

Audio3

Audio3 er en installation, der fungerer uafhængigt af Dokk1s eksisterede teknologi og personale. Designet kan afspille brugeres personlige historier og fortællinger om deres oplevelser på Dokk1, der bliver gemt i trækronen og kan høres vha tilhørende høretelefoner. Brugere kan ligeledes optage deres egen fortælling og herefter uploade den til træet.

Tanken bag designet er at det skal være repræsentativt for Dokk1 i en mindre skala, da Audio3’et “tager form” efter hvordan det bruges, gennem de optagelser brugerne selv generer og afspiller.

Visionen med designet er at brugeren får lyst til at udforske Dokk1 med nye øjne efter at have lyttet til andres oplevelser og selv optage og dele oplevelser gennem Audio3.

Gruppe: Michael Kjørvel, Jonas Emil Damgaard Andersen, Jonas Klitgaard & Julie Neel 

 

 

 

 

Specialeprojekt - Esben Gravesen, Kristoffer Lind Holm, Nicolai Skovhus and Kenneth Jürgensen 

Cyclic  - Cyclic is a first-person sound-based puzzle game in virtual reality. The puzzles are a number of spheres flying around in circles, making a sound when they pass through the colored zones. The objective is to connect all the zones correctly. Zones can be connected by interacting with them when their spheres pass through them at the same time. Figuring out which zones are the right ones to connect can be done by observing and listening, as the matching zones play the same musical note. The sound design is entirely procedural.

Visninger
Cyclic

 

 

BA Digital Design - 4. semester - Interaktionsdesign II

A Top Hat

Explorations of payment rituals in an immaterial future.

Blog: https://innernette.wordpress.com/ 

Gruppe: Innernette

Nanna Langkjær Larsen, Una Súsanna Skaalum, Martin Frydkjær og Frederik Leopold Corneliusen

 

Coinless Claw Machine

This machine explores the investment of non-monetary interaction.

Blog: https://mims128.wordpress.com/about/ 

Gruppe: MIMS

Maja Hjort Müller Olsen, Ida Søndergaard, Morten Hansen Pedersen og Steffen Wollau Christensen

 

Albert

A Family-Centered Piggy Bank, made for solving financial literacy in a cashless society.

Blog: https://soja2017.wordpress.com/ 

Gruppe: SOJA

Søren Sjøstrand Madsen, Jakob Sommerlund Moestrup, Andrea Efferbach og Erik Oliver Wistisen

 

Ambiance

Allows you to keep calm about the actions on your account through organic designs displayed on your phone.

Blog: https://spectrummate.wordpress.com/2017/04/26/stil-og-funktion/ 

Gruppe: Gr8.Spectrum.m8

Anders Jensen, Hannah Elmgreen Sørensen, Pernille Boll og Fannie Hunnerup

 

KashKey

A handheld gadget to help the youth understand their own private economy.

Blog: https://theinteractionwarriors.wordpress.com/ 

Gruppe: The Interaction Warriors

Sabrina Kjærager Larsen, Julya Konelskaya Raimensborg, Helena Naumov Rasmussen og Ann Karring

 

Save It

An exploration of young adults' saving habits.

Blog: https://ddcashblog.wordpress.com/ 

Gruppe: C.A.S.H.

Cecilie Riber Poulsen, Amanda Møller Pedersen, Simone Boye Mouritsen og Helene Aaboe Schelde

 

Translation of Needs

The installation explores the translation of complex human needs in a digital banking environment.

Blog: http://kingdomofends.tilda.ws/ 

Gruppe: Kingdom of Ends

Valur Zophoníasson, Laura April Brun, Lukas Gavril Gnaur og Christina Ganriis Lund

 

A Barter World

A new social economy platform, where everybody has something to offer.

Blog: https://interactitioners.wordpress.com/ 

Gruppe: Boons

Ida Reinholdt Jensen, Camilla Louise Bevensee, Freja Fredslund Snedker og Casper Risbank Mikkelsen

 

Identification Box

A critical approach to illustrate how the feeling of security is an illusion through an enrollment box.

Blog: http://blogofthings.tilda.ws/ 

Gruppe: Interaction Pioneers

Victor Nielsen Mattioni, Kasper Niem Svarre, Sebastian Krog Knudsen og Daniel Kofoed